бродячий рыцарь, вечно бьющийся со своими, поклявшийся есть наедине, левша, не умеет пользоваться копьём, луком, в детстве проходил как бастард тайное обучение как короля, но был невнимателен и ленив на уроках, и от него отреклись, зато может выражаться изящно и знает немного магии, достаточной, чтобы держать себя неусталым, а также ловок, когда очень захочет; как бастард, мнит себя недооценённой важной персоной, зол на людей и всегда оставляет рассыпанные гвозди на пороге перед уходом; от матери получил два клинка, коими дорожит и может обращаться одновременно; то и дело с ним что-то случается (вероятно, ввиду тайны рождения), чему неизменно не удивляется, ибо нелюбопытен от природы. Adv: Fit [5] Status 2 [5] Wealthy [20] Combat Reflexes [15] Signature Gear 10 (два клинка) [10] Style Familiarity(Knightly Mounted Combat, Early Medieval) [1] Reputation(Победители драколичей, +1)[5] Off-hand weapon training(broadsword) [1] Disadv: Code of Honor (Chivalry) [-15] Intolerance (other knights) [-5] Minor Vow (поклявшийся есть наедине) [-5] Incompetence(не умеет пользоваться копьём, луком) [-1] невнимателен Short Attention Span|resist fairly often [-15] ленив [-10] ловок, когда очень захочет = DX(limited, preparation required -30%) 3 [42] Trademark (всегда оставляет рассыпанные гвозди на пороге перед уходом) [-10] Vow(защищать остальных персонажей, пока они не совершат преступление) Ski: ST 10+6 [60] DX 10+3 [60] IQ 10+1 [20] HT 10+1 [10] Broadsword DX+4 [24]-19 Leadership IQ [2]-11 Savoir-Faire IQ+2 [4]-13 Shield(Buckler) DX+2 [4]-15 Shield(strapped) defauts to 13 знает немного магии= Naturalist IQ+1 [8]-12 Herb Lore IQ [4]-11 Elixir of Healing Herb Lore [1]-11 Armoury(Body Armor) IQ-1[1]-10 Armoury(Melee Weapons) IQ-1[1]-10 Disarming Broadsword+1 [2]-18 Riding(Horse) DX [2]-13 TA(Broadsword swing/Neck) Broadsword-4 [2]-15 Two-Handed Axe/Mace DX-1 [1]-12 Intimidate Will [2]-11 ----- -------- Damage thrust 1d+1, swing 2d+2 Basic Lift 51 HP 14 Will 11 Per 11 FP 11 Basic Speed (11+13)/4=6 Basic Move 6 (5 с нагрузкой) Dodge 11 (10 с нагрузкой)+4 Parry 12 +4 Block=11+4=15 ------ Снаряжение: TL Armor Location DR Cost Weight LC Notes 3 Steel Corselet torso, groin 6 $1,300 35 3 3 Sollerets feet 4 $150 7 3 3 Greathelm skull, face, neck 7 $340 10 3 No per.vision 2 Gauntlets hands 4 $100 2 4 2 Mail Leggings legs 4/2*$110 15 3 [3] 2 Mail Sleeves arms 4/2*$70 9 3 [3] [3] Split DR: use the lower DR against crushing attacks. На всём этом Fortify+1 и Lighten (25%) +50$+100$ Итого DR 7, Wt 58.5 (на 19.5 меньше) Heavy Cloak 2 5 $50 Medium Shield DB 2 Wt 15 $60 Spiked +$20 +5 lbs. Fine +9 CF Wt*3/4 Balanced Any +4 CF Beads/Nails, Extensive. +2 CF. A pattern of metal beads driven into or soldered onto most of the item. Fringe, Expensive. +0.5 CF. The item has edging of costly feathers or fur or brightly colored tassels, either tied on or sewn on through holes drilled in the item. Visible Trail When moved, the object leaves a faint trail following its path over the past second. – Sparkling Motes. +1 CF. Deflect +2 $10,000 итого нагрузка Light Encumbrance Light Encumbrance (1): Weight up to 2*BL. Move = Basic Move * 0.8. Dodge -1. Thrusting Broadsword sw+1 cut 2d+3 thr+2 imp 1d+3 reach 1 $600 Wt 3 ST 10 один из двух мечей Ghost Weapon - бьёт привидений и прочих духов - в другой руке. второй Fine (Balance): 5xlist price, +1 to skill снаряжение: Осёл $1000 2x Saddlebags. Hold 40 lbs. $100, 3 lbs. Portable Tool Kit. Basic equipment for Armoury (TL1) $600, 20 lbs. 2x Lanyard, Leather (TL0). Lets you retrieve a dropped weapon on a DX roll. Each attempt requires a Ready maneuver. Can be cut: -6 to hit, DR 2, HP 2. $1. Blanket. A warm bedroll. $20, 4 lbs. Wineskin. Holds 1 gallon of liquid (8 lbs. if water). $10, 0.25 lb. Personal Basics. Minimum gear for camping; -2 to Survival rolls without it. Includes utensils, tinderbox, and flint and steel. $5, 1 lb. File. Can saw through hinge, padlock, etc., in (DR + HP) minutes. $40, 1 lb. Saw. Used to hack off valuable horns, tusks, etc. $150, 3 lbs. Dwarven Whetstone. Gives edged weapons +1 damage for sharpness with first blow that connects after sharpening (1 minute/weapon). $500, 1 lb. Nageteppo, Flash. When hurled, everyone within 10 yards of where it lands must roll vs. HT or suffer Blindness (a Vision- Based affliction). Roll vs. HT to recover every turn. $40, 0.2 lb. *10 7 pt Наличность 4078 Имущество: Лес Белого Волка на коне Leather & Cloth Full Barding DR 2 $345 Wt 30 Leather & Cloth Face Mask DR 2 $40 Wt 3 Leather & Cloth Neck and Skull armor DR 2 $80 Wt 4 Седло с подпругой. Stirrups (TL3). Make it easy to mount a horse and give +1 to control mount. Required to use Lance skill. With ordinary saddle: $125, 20 lbs.